onsdag 13 maj 2009

Hard work!

Som jag säkert nämnt innan gäller det att vara flexibel när man jobbar här på parkhill och varje dag händer det nya saker! Imorse stötte jag ihop med Michael i köket (hade morgonen ledig så det var ren tur att jag befann mig där just då!) Har Sarah pratat med dig frågade han, nej svarade jag. När det låter så vet man redan innan han fortsätter att det är något med flickorna som oftast inkluderar extra arbete. Och vad gör man inte för barnen?
Idag rök alltså planerna för min lediga förmiddag och en timme senare satt jag i bilen på väg mot stan. Jag lunchade på Starbuck's och köpte med mig fika till Tasha, hämtade henne efter skolan och vi hade en mysig eftermiddag tillsammans. Vi gick en liten promenad till bussen, åkte till gymnastiken och eftersom vi kom dit i god tid hade vi tid för lekplatsen och en glass i solen innan det var dags att byta om.
Med andra ord har vi haft en perfekt dag tillsammans hon och jag, men jag känner att familjen börjar ta mig lite för mycket för givet nu. Om jag nu inte hade råkat vara i huset imorse, vem hade då hämtat? Och hur svårt kan det egentligen vara att torka av bordet efter frukosten eller stoppa pyjamasen i tvättkorgen? Tur att jag inte är en latmask och att jag gillar att hålla mig sysselsatt!
Det som är bra är att jag nu också verkar ha fått ansvar för kvällsmaten och det jag planerar och kockar ihop blir det till middag. De handlar och jag använder vad som finns tillhanda. Igår var jag sugen på spaghetti med köttfärssås, och gissa vad som stod på bordet när de kom hem från simskolan?

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på spaghetti med köttfärssås.

    SvaraRadera
  2. ja absolut =) jag ska vara några veckor i skåne och jobba lite på flrami haha.... men annars hade jag nog tänkt vara en hel del i götet faktiskt.

    SvaraRadera