torsdag 21 maj 2009

Morgonstund..

Passar på att blogga lite såhär på morgonkvisten idag. Den här veckan är så fullproppad av roliga saker att jag antagligen kommer stupa i säng om kvällarna. I måndags var jag och Tasha som sagt på gympa och i tisdags var det som vanligt simskola. Igår hade jag och Tasha-mouse (vi kallar henne det, Charley är Charley-bear) ytterligare en dag med bussfärd, glass och kindergym på Kippe.

Idag är en torsdag vilket betyder ledig förmiddag och jag är på väg att göra mig klar för att få lift till stan med "skolskjutsen" (Michael). Jag ska försöka hitta en födelsedagspresent till Anna som fyller 21 på lördag, wohoo! Att fylla 21 i Storbrittaninen är vad jag har förstått motsvarigheten till 20 i Sverige så nu är det ingen som kan stoppa henne i spritaffärerna! Detta ska vi självklart fira och Anna har sett till att hitta en Ceilidh på fredagkväll. Ska bli hur kul som helst! Jag är nog lite ringrostig när det gäller de skotska danserna för tillfället men efter några varv och en duktig partner (antagligen Anna eller Amanda) ska det nog lösa sig.
Hon är faktiskt extra glad för att det var en Ceilidh på gång just nu. Inte bara för att det är ett utmärkt sett att fira en födelsedag på, hon ville även passa på att göra något roligt tillsammans med mig innan jag åker. För ja, nu är det bokat och klart! Den första juli befinner jag mig åter på svensk mark!

Annars då? Idag efter stan blir det hem och äta lunch innan Tasha och Charley båda kommer hem med kompisar som stannar för kvällsmat. Imorgon är det som sagt party på gång men i måttliga mängder för mig del eftersom vi har ponnyträning hela förmiddagen på lördag. "Medtag egen lunch" är det denna gången, det lär bli tidigt iväg och antagligen segt och långdraget efter en natt med födelsedagsfirande. Men vadå, lite kul måste man ju ha och sova kan man alltid göra en annan gång!

Här är lite bilder från gårdagens eftermiddag med Tasha.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar