fredag 15 maj 2009

Minst sagt läbbig bok!

Jag ville verkligen inte lägga ifrån mig boken igår kväll. Jag säger detsamma om Stieg Larsson som någon från Amelia har citerat på baksidan; jävlar i havet vilken mästare! Dock gav mina ögonlock vika och huvudet nickade till så många gånger att jag till slut gav upp och släckte lampan.

Idag har jag som vanligt haft ledig fredag. jag tog en lång promenad till halvvägs in till stan och hoppade sen på bussen för att ska sista biten. Jag gick lite småärenden, köpte bland annat haggis att ta med hem och bjuda familjen på och ett födelsedagskort till Anna som snart fyller 21. Tänkte föresten på det när jag gick förbi souvenir-shopen idag, är det någon som önskar något speciellt från Skottland så får ni hojta till!

Eftersom vädret här verkar ha något emot mig och alltid är mulet då jag planerar att sitta utomhus fick min starbucks-lunch bli inne idag. Stället jag satt på idag har jag bara gått förbi i farten innan och köpt med mig take away. Det är ett av de mindre Starbuck's här i stan och idag upptäckte jag att den också är en av de mysigaste! En trappa ner har de nämligen en källare med behaglig belysning, sköna fåtöljer och mysig musik. Där bänkade jag mig några timmar uppkrupen i ett hörn med fika och bok. Om jag fick min andra påtår gratis för att jag satt där så länge eller om personalen bara var trevlig vet jag inte, men det ger hur som helst ännu ett extra pluspoäng i kanten!

Jag har med andra ord haft ännu en mysig fredag. Dagens enda minuspoäng var att gå hem från bussen i motvind och regn. Nu i efterhand är det i och för sig ganska mysigt när jag sitter här med (torr) pyjamas, morgonrock och varm pasta och lyssnar på regnet som smattrar mot rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar