onsdag 6 maj 2009

Hi ya!

Ett tag sen sist kom jag på! Dags för en liten summering av veckan än så länge.
I måndags stod det May Day Bank Holiday i kalendern vilket innebar att flickorna var lediga från skolan. Jag har inte riktigt fårr kläm på om det är en engelsk helgdag eller det är en röd dag för hela Storbrittanien. Här verkade det som om affärer var öppna, vissa folk jobbade medan andra var lediga. Hur som helst, ingen skola iallafall. Det innebar däremot ingen sovmorgon! Min klocka ringde strax innan sex och klockan åtta var vi alla instuvade i hästlastbilen med nytvättade ponnier och tävlingskläder. Flickorna var anmälda till en May Day show där de tävlade i fyra olika kategorier; stiligaste ekipage, bästa uppvisning i skritt och trav, hoppning och gymkhana. De kammade hem två rosetter var och suoernöjda! Charley gjorde en riktigt bra felfri runda på hoppbanan men att hon ramlade av i omhoppningen verkade inte spela någon större roll för henne. Hon hade ju redan gjort det en gång, och ju fortare vi kom hem desto större var våra chanser att få biobiljetter till Hannah Montana The Movie. De älskade filmen och jag är faktiskt överaskad över hur stilla och tysta de höll sig under den två timmar långa tjej-filmen. (Michael stannade hemma, han ansåg att Disney-film med sjungade tonåring inte var något för honom).

Annars flyter veckan på som vanligt här med morgonfodringar, lediga förmiddagar, simskola och gymnastik. Vi var på ett snabbt besök hos doktorn igår med Tasha innan simningen. Hon har haft märken på ben och rygg ett tag vilket visade sig vara ringorm och Sarah är och hämtar ut salva på apoteket just nu.

Nu ska jag luncha och kolla om det kommit några nya mejl från pappa. Han och Tina kommer på fredag för en weekend i Aberdeen och det ska bli så mysigt att träffas! Oturligtvis är Michael iväg och dömer tävlingar så jag kan inte ha dagarna helgen ledigt. Jag får tipsa på turistgrejer de kan göra under dagarna så får vi träffas, äta gott och prata på kvällarna istället.

3 kommentarer:

  1. Haj haj... jasså varför ska du åka hem redan? jag trodde du skulle vara där i ett år... haha de är ganska gött med student livet och jag trivs jätte bra i Göteborg =)vad vill du plugga då?

    SvaraRadera
  2. Okeej ja men det kanske är skönt att komma hem ändå klart man saknar hemma lite fast än att man trivs.
    Jag har en i min klass som pluggade till sjuksköterska i ett år i lund :P men hon hoppade av, har du sökt lund i första hand eller ? hade ju varit kul om du kom tll kära götet =)

    SvaraRadera
  3. vad kul att jag kommenterat samma inlägg två gånger och nu en tredje

    SvaraRadera