torsdag 26 november 2009

Dan före dan

Då var det dags. Imorgon är dagen. Nej, jag vet att det inte är julafton förrän om en liten månad, men det här är minst lika stort. Imorgon är det den första skriftliga salstentan!

Nervös? Nej, inte så farligt. Suttit hela dagen och råpluggat? Nej, inte det heller! Jag tror inte på att banka in kunskap i sista minuten. Det jag inte kunde imorse kan jag inte heller i morgon bitti och ska jag sätta mig och försöka lära mig en massa nytt nu så blir jag bara förvirrad och tappar bort det jag redan kan.

Så idag har jag alltså sysselsatt mig med en massa annat, för att vila hjärnan lite så att den kan prestera till 100 % imorgon mellan 8 och 12. Jag har börjat fixa och kika lite på julklappar (men vad kan jag ju inte skriva här!) varit och handlat lite gott till provet imorgon och städat lite så det är rent innan adventspyntet åker upp i helgen. Ja, ni vet sånt där man gör när man bara väntar på att dagen ska slut och det istället ska bli imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar