lördag 7 november 2009

En lyckad helg trots allt!

Studentspexet igår var jätteroligt! För er som inte vet vad spex innebär är det ungefär som en buskis regisserad och spelad av studenter. Tycker man något är roligt ropar man "en gång till", och skådespelarna får då sjunga om samma sång med en ny text eller göra om samma scen med nya repliker. Oftast har de koll på vilka delar i pjäsen publiken kommer tycka är roliga och har övat in extra nummer i förväg. Men rätt var det är ropar publiken "en gång till" på ett ställe de kanske inte räknade med. Då blir det till att improvisera!

Söndagsfrukosten som vi planerade skulle äga rum imorgon blir inte av. De andra tyckte att det inte var det mest optimala att plugga på ett stökigt café som har pannkakasbuffé på fars dag. Kanske har de en poäng.. Hur som helst tyckte jag det var lite synd så jag har kompenserat det på mitt eget sätt istället. I morse när jag vaknat gick jag ner på torget och köpte frukt och promenerade sen till stenugnsbageriet. Jag kom dit alldeles i tid till öppningen och möttes av en underbar doft av nybakat i dörren. Jag köpte mig lite bröd som var sådär alldeles mjukt och gott, nästan så att det fortfarande inte riktigt svalnat och degsmaken ännu satt kvar. Jag gick hem med mina påsar, kokade kaffe och nu har jag suttit här i några timmar och gjort förra terminens anatomitenta.



När man bunkrat upp med något gott och gjort det extra mysigt omkring sig känns det lite lättare och extra motiverande att sitta kvar och plugga ett tag till. Funderar faktiskt på att ta med mig några böcker, offra 35 kronor och gå till någon av studentnationerna och äta brunch imorgon. Jag har några kapitel som behöver läsas och det vore ju himla härligt att kunna kombinera det med ägg, nybakta scones, våfflor och kaffe i en skön soffa. Bruncherna runt om i stan är visserligen alltid populära och folk brukar tjattra med varandra om helgens alla händelser, men vadå.. Det finns ju öronproppar!

Nu ska jag ta en paus och cykla till ICA och handla ingredienser till kvällens kycklinglasagne. Sen blir det till att plugga ytterligare några timmar innan jag, Susan och Björn ska ses vid bion och hämta biljetterna till Flickan som lekte med elden. Det verkar bli en bra helg i allafall, trots att jag så sent som igår knappt hade något annat inplanerat än plugg hemma vid skrivbordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar