onsdag 25 november 2009

HLR

Idag har vi gått en kurs i Hjärt- och lungräddning i skolan. Enligt den nyaste metoden ska man göra hjärtkomprossioner i takten 100/minut, precis samma takt som låter "Staying alive" från filmen Saturday Night fever går i.
Så där låg vi, ett gäng blivande sjuksyrror på golvet sjungandes "ahh, ahh, Staying aliiiive.." samtidigt som vi låtsades försöka få liv i vars en docka. Måste sett väldigt fånigt ut!


Detta var för övrigt veckans enda lektion eftersom det är tenta på fredag. Längtar faktiskt till att få den överstökad, och för att gå ut på fredagkväll och fira. Känns som jag inte kan få in så mycket mer kunskap i mitt huvud så det blir till att gå dit och göra mitt bästa. Och mer kan man ju inte! Sen är det bara att hålla tummarna, och skulle det gå åt skogen kommer det fler chanser. Hur som helst har det varit intressandt och roligt läsande och jag har lärt mig massor.
Som Timbuktu sjunger; "Det ordnar sig, det gör det alltid. Jo det löser sig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar