torsdag 12 november 2009

Smygstart

Jag vet att jag för inte alls länge sen klagade på att julen har börjat på tok för tidigt i år. Jag står fortfarande för mitt ord och tycker det är förfärligt att vi redan är mitt uppe i julhysterin med pepparkakor, julmust och lussekatter trots att det är mer än en hel månad kvar!



Jag måste ändå erkänna att jag har tjuvstartat liiite. Men bara pytte! Jag har kokat gröt, vilket jag å andra sidan äter gjord på havregryn varje morgon till frukost och risgrynsgröt på korv finns ju att köpa året runt i affären och kan användas till annat än i julsammanhang. Och apelsinerna kan man ju knappast motstå nu! Det är ju så här års och fram till efter jul någon gång de är som allra godast. Även i duschen har jag införskaffat lite lyx som får mig att längta till julen ännu mer. Numera tvättar jag mig ren med tvål från Body Shops nya julserie "Muskot och vanilj". Doftar underbart, nästan lite pepparkaka!

Däremot får glöggen och pepparkakan vänta tills julskyltningen på Råå och min adventsljusstake får åka fram till första advent. Jag har börjat leta efter roliga recept på julgodis och har en mjuk pepparkaka som väntar på att provbakas. Kanske någon som vill bli bjuden på julfika? Men än är det absolut för tidigt! Kom tillbaka om ett par veckor så ska ni få se på julstök så det står härliga till!

1 kommentar:

  1. Härligt:D Jag pluggar miljö-och hälsoskydd, jättekul faktiskt:) Mycket roligare att plugga på högskolan än gymnasiet, eller hur?

    Blev väldigt sugen på risgrynsgröt nu!

    SvaraRadera