måndag 2 november 2009

En mango i morgonrock




Jag har nyss tagit en dusch, gjort hårinpackning och smort in mig med mitt nya Body Butter Mango som jag fick i födelsedagspresent i helgen. Förutom den väldoftande krämen och praktiska saker som strykjärn, stekgryta och adventsljusstake har jag fått en massa olika téer, roliga böcker, choklad, en film, ett restaurangbesök och en tur med islandshästar på kullaberg.

Pengarna jag har fått av familj och släkt har jag lagt i ett kuvert och inte rakt ner i plånboken. På så vis går de till saker jag verkligen vill ha och inte bara till en kopp kaffe mellan föreläsningarna eller används i kassan på ICA. Jag har gått en sväng i Malmö idag efter skolan och hittat lite roliga saker. Bland annat blev det en blus, ett par fina byxor och ett par pärlörhängen. Jag lyckades fynda ordentligt så än är det en del pengar kvar i kuvertet. För dom hade jag tänkt köpa mig ett par joggingskor från Löplabbet, en av Jamie Oliver's kokböcker och en vattenkokare som matchar mina andra köksprylar.

Jag har säkert redan sagt det flera gånger om, men det tåls att sägas igen. Tusen tack för alla presenter! Det är kul att kunna skämma bort sig lite när man annars lever på sitt lånade studiemedel.






Här är två bilder från helgens kalas när jag ändå är igång..

Alldeles innan födelsedagens fondue stod klar på bordet,


och strax innan söndagens första gäster till mitt tårtkalas ringde på dörren. Det utlovades sju sorters bakverk, men oj.. det blev visst åtta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar