lördag 28 november 2009

En telefon fattigare..

Hade en jättetrevlig kväll igår med sjuksystrarna med förfest hemma och Eric och sen dans på Hipp hela natten lång. Men som det gamla talesättet lyder; "lite spill får man räkna med..". Kom nämligen hem utan mobiltelefon. Att inte folk kan hålla sig till sina egna saker! (Mamma, det är därför jag försökt ringa på Skype så många gånger! Ifall du läser här innan jag fått tag i dig..)
Ser det som ett litet tecken på att det är dags att uppdatera sig på mobilfronten. Får tillägga för er som inte vet att min telefon har krånglat och börjat hänga upp sig sedan en tid tillbaka så det är hur som helst dags att börja se sig om efter en ny. Men det hade ju kunnat ske under trevligare förutsättningar med annat än stöld som motiv!!

Men, sura miner hjälper inte! Då hade jag nog haft tillbaka mobilen i det här laget.. Har försökt kontakta ansvariga för nattklubben via mejl och har de inte hittat mobilen får jag åka hem och hälsa på mamma på måndag och låna någon gammal så länge.

Nu ska jag ta mig en långpromenad till ICA. Det lär bli första gången med kundvagn och stora kassar på bussen hem. Har en lååång handlelista! Ikväll blir det till att svänga ihop ris och en en smarrig laxgryta med vilda smaker av enbär, lingon och svamp. Också ska jag pyssla lite och göra julfint. Imorgon är det ju första advent och några vänner kommer hit för fika och en sväng på julskyltningen. Ska bli så mysigt så!



En ego-bild innan jag begav mig till bussen. Tunika köpt i London och pumps från Scorett. Bekvämt och snyggt!
Några andra bilder från kvällen har jag inte för kameran glömde jag hemma på skrivbordet. Och tur är väl det, annars hade kanske den också varit borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar