fredag 20 november 2009

OLW

Tralala.. "Nu blir det fredagsmys, nu är det slut på veckan igen. Snart blir det fredagsmys.." Lalala..
Har gått och haft på OLW:s reklamlåt på huvudet hela dagen. Kan bero på att de har spelat den i varenda reklampaus på radion idag. Jag vet att det fredag, okej?! Men bara för det tänker jag inte äta några chips. Jag och mamma pratade om det för ett tag sen. Det är väl inte så konstigt att vi har problem med övervikt i det här landet om fredagskvällarna förknippas med chipspåsar! Man kan väl ha mysigt ändå?

Efter reklam-sången uppmärksammade de föresten att det nu fanns en ny smak för att höja myskänslan. Sourcream och bearnaise! Uuöörk!
Så nej, några chips blir det inte här hemma. Om en stund blir det dock kycklinglasagne! Det är inte många siffror på kontoutdraget just nu, och eftersom CSN kommer först om några dagar passar jag på att rensa lite i frys och skafferi. För det första sparar jag tid som istället kan gå åt till att plugga inför tentan och för det andra blir det lite plats i frysen för julbakande och goda vintergrytor!

Imorgon åker jag hem till Helsingborg och stannar några dagar. Ska bland annat rida Vicke, gå till kyrkan med mormor och sångträna med Marianne, strosa på Råå:s julskyltning där lillebror ska trumma och luncha med Ellinor. Också blir det såklart en hel det plugg, och ett besök hos doktorn med min fossing. Det de sistnämnda kanske inte lockar speciellt mycket, men de trevliga sakerna överväger rejält :)

1 kommentar:

  1. jag kan säga att de där nya chibbarna är inte så goda så du behöver inte prova ;)

    SvaraRadera