lördag 22 maj 2010

en bra start med en naken kock

Godmorgon! Har precis ätit frukostgröt á la Jamie Oliver (med banan, kanel, vallmofrön och honung) Läste gårdagens Metro vid frukostbordet och reagerade på en notis på första uppslaget. En man som arbetar på en skola har häktats misstänkt för våldtäkt mot barn. Mannen erkänner, men försvarar sig med att han trodde att hon var över 15 år. Jaha, och är det helt plötsligt okej då tänker jag?!


Bokens bild och mitt frukostbord. Ganska likt faktiskt!


Att jag redan är uppe och har fått i mig frukost och startat datorn avslöjar att kvällen igår inte blev så sen. Vi hade trevligt en dryg timme hemma hos John. Vinet var gott och pizzeriamaten var som pizzeriamat brukar vara. Därefter gick grabbarna på spex och jag mötte upp Caroline och Linnea. Vi drev runt bland folket i Lundagård och lyssnade på Amanda Jensens spelning vid stora scenen. Synd var det att livemusiken inne i öltälten var så hög att man inte ens kunde höra vad man tänkte, annars hade vi nog suttit där en stund och tjattrat.

Idag avgår karnevalståget och självklart ska det beskådas. Sen blir det nog att ströva runt lite på området igen. Ikväll ska jag umgås med Susan och hennes kompisar och dansa loss på AF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar