söndag 23 maj 2010

sista karnevalsdagen


Igår var jag med Susan (på bilden) och Carro från hennes korridor på dansen. Inte så kul som jag hade väntat mig, men sällskapet var iallafall trevligt :) Vi började kvällen i Carros korridorsrum med vin, musik, dans och sällskapsspel och avslutade med en efterfest bakom ett av alla småtält som just nu står i Lundagård.


Imorse startade jag dagen med ännu en av Jamies grötrecept, den här gången med kakao och apelsin! Paula hörde inte helt oväntat av sig och meddelade att hon inte skulle dyka upp till karnevalståget. Men några sms senare hade jag lyckats skramla ihop ett gäng att möta upp, vilket innebar att jag alltså inte gått upp och gjort mig redo helt i onödan. Efter tåget gick jag och Linnea till Ebbas skafferi och åt en sen lunch bestående av rikligt fyllda grillade mackor, salladsbuffé och vars en stor kopp te.
Linnea är verkligen en mysig vän som man kan prata med det mesta om och som är rolig att skratta tillsammans med. Tycker om att vi har börjat umgås nu när vi båda bor i Lund trots att vi inte pratade så mycket med varandra under gymnasiet.

1 kommentar: