onsdag 26 maj 2010

produktiv morgon

Sedan jag steg upp i morse har jag dragit några varv med dammsugaren, svabbat golven, städat badrummet, torkat av speglar och köksföntret med fönterputs, satt igång en maskin tvätt och bakat. Känner mig oerhört effektiv!


Baket blev två vita kladdkakor som ska gotta sig i kylen i natt och tas med till praktiken imorgon. Det är dags för sista dagen och slutbedömningssamtal och exemplarisk student som jag är ska jag självklart bjuda på avslutningsfika :)


Det bästa med att baka i sitt eget kök är att man har all rätt att slicka skålen själv utan att någon avundsjukt står och tittar på. Det finns ju ingen annan där och konkurrerar om smeten!
(Och föresten, att använda kokos istället för ströbröd när formen till en god chokladkaka ska "smöras och bröas" blir underbart gott!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar