söndag 9 maj 2010

en randig gammal bok

Hej, jag lever! Jag är på praktiken i princip varje dag nu. Och det är väl det bästa att göra i det här skitvädret. Kommer jag någonsin kunna använda mina nya jackor?
Jag börjar komma in i arbetet så smått och känner att rutinerna börjar sätta sig. Det är kul att kunna vara lite mer delaktig och inte bara ha havregrynsgröt i huvudet när jag sitter på bussen hem. Imorgon ska jag vara med på en operation där ändtarmen ska tas bort och rectum sys igen pga cancer och en sigmoideostomi läggas upp. Börjar bli lite pirrigt faktiskt.

Nu har jag nyss fixat en låda kvällsmat och ska vi lunchtid ge mig av mot Malmö för ett kvällspass. Har gjort en cous-cousgryta som (hör och häpna) kommer från min gamla hemkunskapsbok från högstadiet. Jag har såklart meckat lite med receptet, men boken gömmer en hel del gott. Någon mer som har den kvar? Leta isåfall fram den och bläddra lite. Förutom lätta recept (jag menar, nivån är lagd så att en finnig sjundeklassare utan intresse ska kunna få betyget godkänt) så innehåller den en hel det bra-att-veta nu när man har ett eget litet hushåll :)


Couscousröran är faktiskt toppen! Går att äta varm eller kall, som ensamrätt, till kött, kyckling och fisk eller på en buffe. Idag har jag bättre saker för mig än att ungssteka kycklinglåren i frysen så jag toppade matlådan med en burk bönor. Ser redan fram emot kvällsrasten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar