onsdag 12 maj 2010

soppa till syrran

12 maj och Metro tipsar om de hetaste shortsen i solen. 12 maj och regnet har vräkt ner hela dagen och himlen är alldeles dimgrå. Det blir nog ingen vidare vår i år. Det blir till att hålla tummarna för att sommaren bryter ut med dunder och brak på en gång istället.

I mitten av maj är kanske inte soppa det första man brukar känna sig lite sugen på. Men just idag har det varit riktigt soppväder. En tomatsoppa från Kelda har jag värmt mig med efter att ha kommit hem från Malmö och tagit en dusch. Piffade till halvfabrikatet med hembakat surdegsbröd och två getostar från Möllans ost som jag köpte på vägen hem.

Idag har jag haft halvtidsbedömning tillsammans med min handledare och kliniska lärare från skolan. Var lite nervös igår men det gick jättebra! Är än så länge godkänd med god marginal.
Har även fått ett samtal från Bergalidens vårdboende och fått bekräftat att jag har jobb där i sommar. Ska dit och gå bredvid på prov om två veckor. Och tre av mina fem patienter på kirurgen sa idag att jag kommer bli en bra sjuksköterska. Sånt värmer inombords, även fast det regnar och är ruggigt ute :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar