söndag 2 maj 2010

en efterlängtad filmkväll


Igår hade jag och Sara myskväll med plockmat och film. Något som vi haft i tankarna länge men som bara inte har blivit av. Pojkvännen var på vift så vi hade hela lägenheten för oss själva, och det fanns plats för mig i stora sköna sängen :)

Jag bakade baguetter fyllda med ost, basilika och soltorkade tomater också svängde vi ihop lite röror, köpte ost, korvar, oliver frunkt och lite annat smått och gott. Sara gjorde en jättefin förrätt till oss med getost, parmaskinka och färska fikon. Behöver jag säga att vi hade bra?


Kvällens film blev Avatar. Egentligen är filmer som utspelar sig på forskningscenter och främmande planeter med blå varelser inte riktigt min kopp av te, men här har jag hittat ett undantag!


Idag lär jag väl sysselsätta mig med sådant som alla andra söndagar också brukar gå åt till, dvs. tvätta, plugga, fixa matlåda och kanske ta en joggingtur i den fina vädret. Ikväll tänkte jag kolla Kvaterat Skatans live-show på svt-play. Någon som har sett den?

1 kommentar:

  1. vi såg den av en slump! 5/5 toasts! :) KAN VI LEKA NÅGON DAAAAG? Jag saknar dig vän! :*

    SvaraRadera