fredag 21 maj 2010

fyra år sedan sist

Då var det dags att dra igång Lundakarnevalen för min del. Många började festandet redan igår och musiken har pumpats och ölen klunkats i Lund sedan imorse. Det är sån där mysig och trevlig festivalstämning i hela stan och alla är på gott humör!

Sak strax bege mig till stortorget och möta upp Petter och John. Blir till att köpa någon form av hämtmat på vägen hem till John där vi tänkte äta och kalasa en stund innan det är dags att dra ut på stan och se vad karnevalen har att bjuda på. Jag kommer ihåg när jag och Ellinor var på lundakarnevalen förra gången och såg I'm from Barcelona live på stora scenen. Det är i princip det enda jag kommer ihåg, bortsett från en massa tält och studenter som vi mest tyckte verkade lite småkonstiga och en aning för runda under fötterna. Nu är jag själv den där studenten. Tänk vad tiden går..


Karnevaloutfit dag 1. Höga stuprörsjeans, t-shirt, röd sjal jag fått av Ellinor, väska från Spanien och nya sandaler. Också en jacka till kvällen! Bekvämt och lagom fint för att driva runt en (förhoppningsvis) ljummen majnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar