torsdag 20 maj 2010

långledigt

Så där ja, nu är jag tillbaka på banan igen. De senaste dagarna har utgjorts av vakna-göra nödvändigheter-äta lunch och packa kvällsmat-praktik-sena bussen hem-duscha och däcka i sängen, vakna-göra nödvändigheter, äta lunch och packa... Ja, ni fattar. Inget vidare socialt liv med andra ord!
Efter sju dagars praktik är jag och min handledare långlediga fram tills onsdag, vilket för övrigt är min näst sista dag. Att fem veckor kunde rusa förbi så fort trodde jag aldrig!



Idag har min spis strejkat under eftermiddagen. Som tur är har jag världens snällaste hyresvärdar och fick kila ner till Oscar och låna köket en stund. Det blev en god pastasallad av lite skåprens (pastaskruvar, majs, ärtor, kycklig, getost och turkyoghurt) med ett magasin på innergården. Men något mer lapande i solen har det inte blivit idag (förutom en minst sagt klibbig joggingtur!) Jag måste se till att få min smärtanalys klar. Den ska vara inne nästa vecka och i helgen har jag minsann annat för mig än att sitta här med en trave böcker. Det är ju nämligen karneval på gång i Lund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar