måndag 31 maj 2010

in på ena hållet och ut på andra

Så skulle visserligen morgondagens seminarium som handlar om att fördjupa sina kunskaper avseende "defekation och miktion" genom litteratur, artiklar och erfarenheter från praktiken. Med andra ord, vad kan vi om bajs och kiss och de behov, risker och problem som kan relateras till detta underbara (men ack så viktiga) ämne!

Det jag egentligen syftar på är att det just nu gäller och vända och vrida på slantarna. Tack och lov att det redan finns undanlagda pengar för sommarmånadernas hyra! Inte för att det ekar som i en grotta på kontot utan för att pengarna ska räcka ändå tills juli då den första lönen kommer. Förra veckan var det "Hejdå CSN, vi ses igen i september!"
Jag har rensat bort lite kläder som jag inte använt sedan jag flyttade hem från Skottland och sålt till Second Hand affären runt hörnet. För pengarna ska jag köpa en bok som ska användas till höstens kurs. Har hittat en i andra hand för en hundralapp istället för bokhandels tredubbla pris. Och veckans laddning av frukt betalades med en 25 :- kupong från ICA. Detta mina vänner är minsann lycka för en student med lånade pengar :)

En annan lycka är att det ikväll blir pannkakor på några av äggen från 18-packet för 15 spänn. Med vispad gräddeoch hemgjord sylt på toppen av berget!

1 kommentar: