onsdag 5 maj 2010

från höna och kyckling till salami och svamp

Jag har så fullt upp att jag glömmer bort bloggen lite! Men det kanske det ska bli ändring på? Igår var jag hos doktorn med den jädrans foten som aldrig vill ge med sig. Ytterligare ett återbesök är bokat om en månad. Jag smäller av! Men efter regn kommer solsken. Idag har jag varit på arbetsintervju och damerna tyckte jag hade så vänliga ögon och fint leende att jag garanterat har jobb inom vård och omsorg i Helsingborgs kommun i sommar :D (ja, det kanske berodde på lite annat också, vem vet) Nu är bara frågan var, när och hur men sånna petitesser får jag reda på inom den närmaste veckan.

Nu har en dryg vecka gått av praktiken på kirurgen och jag börjar nog få lite bättre kläm på det hela. Pusselbitarna börjar så smått falla på plats och jag känner mig inte längre som en allt för yr höna som springer runt på avdelningen. Nu är jag väl mer som en förvirrad kyckling kanske.. Har insett att jag har otroligt mycket kvar att lära innan jag kan bli en fullfjädrad sjuksköterska! Jag beundrar verkligen min handledare som inte är många år äldre än mig men som ändå kan så mycket och är så otroligt duktig och noggrann. Första dagarna kändes det hopplöst och jag funderade på om jag någonsin skulle kunna lära mig allt som krävs för mitt framtida yrke. men kan alla andra, så kan väl lilla jag också?!

Imorgon ska jag gå med en sjuksköterskestudent som är inne på sista terminen och bara har en vecka kvar tills hon är klar. Ska nog kunna få ut en del matnyttigt från henne när hon handleder mig :) På måndag ska jag dessutom vara med på en dryg 4 timmar lång operation där delar av tarmen ska tas bort p g a cancer och en stomi läggas upp på magen. Behöver jag säga att det ska bli spännande!?!

Också över till något annat. Jag har nyss lagat pizza. Makaronipizza för att vara mer exakt. Botten utgörs av makaroner, tomatsås och äggstanning och toppingen av vanliga hederliga pizzaingredienser (som den här gången blev salami, rödlök, mozarellaost, svamp och tomater) Helkul, helgott och helbra att lägga i matlådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar