fredag 7 januari 2011

början till ett nytt deccenium

Här kommer som utlovas några guldkorn från nyårsnatten. Vi var hemma hos Victor i Glumslöv. God mat åt vi och vid tolvslaget gick vi upp på bunkern en bit bort från huset för att skåla och se alla fyrverkerier som smälldes av inne i Helsingborg. Hade det inte varit för dimman hade vi sett danskarnas alla raketer också.


Ellinor och Jimmy, mina finisar som har åkt tillbaka till Kanada nu. Hoppas verkligen att jag får möjlighet att åka över och hälsa på i sommar. Det hade varit så kul!


Tjusig dukning och fin servettvikning gjord av Christine. Här avnjöt vi mat-Tinas soppa till förrätt och ljuvlig vit chokladmousse med fruktsås till dessert.


Och här har ni varmrätten! Kalkon tillsammans med hasselbackspotatis, sallad och jättegod sås. Bara jag som tycker Victor ser lite stolt ut efter att ha pysslat med fågeln i princip halva dagen?


Inne i värmen och spelar spel. Ellinor tror nog att Olle tänker fuska!


Bubbel och tomtebloss strax efter tolvslaget.

1 kommentar:

  1. haha bilden på mig och Jimmy är ju..speciell.. jag ser ut som jag ser en ailien och J ser mest konstig ut haha!

    SvaraRadera