måndag 17 januari 2011

kursstart och dags för kör igen

Första dagen på vår terminen idag. Intensivt lär det bli, men kul! 8-16 har jag befunnit mig på föreläsningar idag och nästan alla dagar på schemat är lika långa. Under morgonens första introduktion presenterade en väldigt energisk och positiv kursansvarig vilka böcker som var viktigast att ge sig ut på jakt efter. Lästips och kapitelhänvisningar var det däremot inte så mycket av. En av böckerna var till och med så fantastisk att lika bra kan läsa den från pärm till pärm. Den boken är en av de som redan står fint på plats i min vita Billy. Jag vet med andra ord vilken min kvällslektyr blir de kommande dagarna!

Nu ska jag ta en skål soya-yoghurt med torkad frukt och hemmagjord müsli så att inte magen kurrar på terminens första körrepetition. Det ska bli kul att träffa gänget igen, och förhoppningsvis dyker det upp lite nya ansikten nu de första gångerna när det är öppna rep för alla som känner att de vill spendera sina måndagskvällar med lite körsång. Jag kan tänka mig att det blir hårdträning med en gång. En helg i maj ska vi nämligen åka på NSSS (Nordic Student Singers Summit) i Linköping! På svenska alltså en Nordisk Studentsångarstämma som är en slags körfestival med konserter, gala och annat kul. Jag och Pernilla hade visserligen sett fram emot ett läger till, men detta är ju helt klart snäppet bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar