onsdag 26 januari 2011

lyckan av att packa upp matkassarna

Jag gillar den där känslan efter att ha storhandlat.
När fruktskålen är välfylld,


kylskåpet inte rymmer en burk till,


och kryddhyllan ser sådär fin och trevlig ut som man önskar att den alltid gjorde. Tantvarning?!


Ikväll kommer Jonas som har sin första praktik den här veckan, varav kommande två dagar på Malmö sjukhus. Vad passar då bättre än att vara här, kunna sova lite längre på morgonen och slippa slänga pengar på tågresor.
Dagens tur på Maxi resulterade i en massa grönsaker. Ikväll blir det kyckling allt-i-ett i ugnen. Sånt där som sköter sig själv också är allt färdigt samtidigt. Ett urgott citron- och örtbröd som jag har bakat nyss blir finfint till. Bakade det senast i höstas när vi hade valvaka hos John. Jag har varit ledig från skolan idag och då är det inte ofta jag kan låta bli att rota bland mjölpåsarna ;)
Jag har lovat mig själv att bli bättre på att använda alla mina kokböcker, så imorgon ska vi prova Jamies köttfärssås. Nog smarriga matlådor vi kommer ha både imorgon och på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar