lördag 22 januari 2011

present-yra!

I eftermiddags var pappa, Tina, farmor och Albin här och hälsade på. Lite trångt i min lilla etta, men finns det hjärterum går det att hitta platser att sitta på också.
Lillebror Albin hade med sin Ellinor och Jimmys julklapp som äntligen har hamnat på rätt ställe. Från Kanada fick jag en praktisk "spork" (kniv,gaffel och sked i ett!), äkta lönnsirap och ett kanadensiskt isvin som görs på druvor som skördas i minusgrader! Ska bli spännande att smaka :)
I inflyttningspresent av pappa och Tina fick jag en fin kakburk och muffinsformar så jag kan fylla burken med något gott. Vad har jag gjort för att förtjäna så här mycket paket på en och samma helg?!

Inte nog med alla presenter, min kyl är dessutom full med godsaker som ost, skinka, salami, bonjuor färskost och en massa grönsaker. Jag stod för bullbak och mina gäster hade med sig pålägg. Resterna lämnades kvar här! För mig som är student och dessutom ensamboende är det rena rama lyxen att kunna välja på mer än ETT pålägg när mackorna ska bres.

Nu ska jag slänga i mig lite soppa (perfekt att det blev bullar över!). Är inte superhungrig efter vår sena fika, men man ska inte dricka alkohol på tom mage! Senare ikväll är det som sagt fest hos Kenneth. Där bjuds det nog både på tårta och fiskedamm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar