onsdag 7 april 2010

The winner takes it all

För en tid sen blev jag lycklig vinnare i en tävling där första priset var 100 kronor att handla Kelda-produkter för. För att vara med i tävlingen var kravet att berätta vilken Kelda produkt man skulle köpt hem om man vann och vad man skulle gjort med den. Såhär motiverade jag:

Jag skulle köpt Keldas skaldjurssoppa så jag kunde slänga ihop den här smarriga grytan i mitt studentkök. Perfekt de dagar när plugget behöver ta mer tid än matlagningen.

Fiskgryta med rotfrukter
300 g djupfrysta fisktärningar
150 g djupfrysta räkor

2 msk dill
2 msk gräslök
5 dl fisk- och skaldjurssoppa

5 dl vatten

1 fiskbuljongtärning

500 g djupfrysta rotfrukter

1 citron


Tina fisken. Koka upp soppan med vatten och buljongtärning. Lägg i rotfrukterna och låt det koka sakta i fem minuter. Tillsätt fisken och låt koka fem minuter till. Smaksätt med citronsaft, salt och peppar och rör ner dill och gräslök.
Ät med ett grovt, gott bröd. Mums!

Sagt och gjort! Idag har här lagats fisk.

Före


Efter. Ska nog döpa om receptet till "vinnarens fiskgryta" bara för att göra det lite roligt. För sparas och lagas fler gånger ska det minsann göras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar