tisdag 27 april 2010

Om man bara kunde peka och plocka..

Åh! Precis som jag andade ville jag ha med mig hela butik ZAK hem. Allt från de somriga klänningarna och tunikorna till de goda dressingarna och grillsåserna och de roliga kryddorna och marmeladerna. Och för att inte tala om alla mjuka kuddar, fina keramikskålar och glittriga smycken.

Jag lyckades dock hålla fingrarna i styr, iallfall för den här gången. Eller rättare sagt var jag så illa tvungen med tanke på min student-ekonomi. Men jag lyckades iallafall få en liten påse med mig hem och en ny inbjudan till ännu en inspirerande kväll. Jag köpte svensk honung smaksatt med blåbär som ska invigas på frukostgröten imorgon, två handgjorda tvålar i dofterna jordgubb och lavendel och två små söta hjärtan att dekorera presenter till ännu sötare vänner med. Och tack vare kvällens rabatter blev detta mitt för mindre än en hundralapp!

Jag älskar att komma hem med nya små burkar och saker som luktar gott. Ibland måste man skämma bort sig själv och unna sig lite vardagslyx! För att spä på lyx- och myskänslan ännu mer har jag nyss druckit två stora koppar grönt te tillsammans med hembakta syltgifflar och en bok av Liza Marklund.

Nu ska jag krypa till ro så jag är pigg imorgon. Då kommer nämligen mamma med tåget :) Vi ska titta på återinvigningen av domkyrkans astronomiska klocka, äta lunch på Café Mondo, kanske gå lite i stan eller i stadsparken och ta en glass på Per Tuttis glasscafé (som har hemmagjord italiensk glass och sorbet på riktig frukt) om det är fint väder. Mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar