fredag 16 april 2010

Nörden gör det mysigt

Ont i halsen, hosta och gult snor.. Urk vad trist det är!
Men det hindrar mig inte från att njuta av en härlig dag i det fina vädret och en lunch vid Malmös kanal.



Här spenderades dagen,


och här kommer jag sitta ikväll.. I mitt tillstånd är det lönlöst att ens fundera på en utgång ikväll. Och ska jag ha en chans att klara den här tentan måste jag sätta igång på allvar nu.




Har man bara ställt in sig på en mysig kväll hemma tillsammans med skolböckerna kan jag nästan se fram emot att tenta plugga! Är jag nördig då?

Har tagit en dusch, gjort inpackning i håret och smort in mig så jag luktar gott (och inte som ett förkylt och snorigt monster..) De sköna brallorna är på, i skålen finns fruktsallad och hemmabakade surdegsbrödet har blivit till mackor. Nybryggt te finns i kannan och framåt natten när krafterna (eller kanske hoppet på att lära sig allt till fredag?) tagit slut finns chokladen med böt- och nougatfyllning där och väntar på mig. Detta ska nog bli hur bra som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar