tisdag 6 april 2010

Vecka nr. 5

Då beger jag mig snart iväg för min sista kväll på praktiken. En sista utdelning av middagstabletterna, en sista runda med kvällsvagnen och klexane-sprutorna och en sista rapport till nattsjuksköterskorna. Imorgon går jag ett förmiddagspass och på torsdag kommer läraren från skolan för slutbedömningssamtal. Sen har dessa fem veckorna gått. Ofattbart när jag tänker efter.

På måndag är det tenta i läkemedelsräkning. Måtte det gå vägen! Direkt efter följer en vecka med föreläsningar och seminarium. Veckan därpå består av egen studietid för att avslutas med en omvårdnadstenta på 30 hp, dvs en hel termins studier! Hur ska det få plats i huvudet, undrar jag..

Därefter är det fem spännande (förhoppningsvis) veckor på mag- o tarmkirugren. Och sen? Ja, sen är det SOMMARLOV!

1 kommentar:

  1. jag tycker synd om dig som har en tenta på 30 poäng:(

    och föresten så vill jag leka med dig innan vi åker!

    SvaraRadera