tisdag 20 april 2010

Snöblask?!

Vad hände med förmiddagens solglimtar och fågelkvitter? Nu är himlen grå, termometern visar rysligt nära nollan och regndropparna varvas med snöflingor! Kom igen, det är snart maj för bövelen!

Men jag ska väl inte klaga. Nu kan jag sitta här på min kammare och plugga hela kvällen utan att se solnedgången på hustaken genom fönsret och längta ut. För en kvällspromenad känns inte så lockande just nu.

På tal om promenader, undrar hur många som fortfarande står fast vid sina nyårslöften. Som såhär fem månader senare fortfarande helt plötsligt springer på gymmet flera gånger i veckan, inte har tagit ett enda bloss sedan nyårsnatten eller avstått från snaskandet. Eller hur många som bara har spenderat pengar på absoluta nödvändigheter och blivit en bättre person genom att göra andra till lags.

Om någon har klarat det, grattis! Ni måste dock ha haft fem tråkiga månader. Jag säger som jag sagt förrut, lova sånt du vill göra istället. Ett löfte som förgyller ditt liv och din vardag blir så mycket roligare att hålla! Här har lagats mycket god fisk. Och mer ska det bli, året är ju inte slut än på länge! Även om vädret gör att det känns som sent på hösten..


Denna gången var fisken panerad med hasselnötter.

1 kommentar:

  1. jag har inga nyårslöften för då slipper jag ha ångest :)

    men lite bättre självdiciplin, går det att köpa någon stans?

    SvaraRadera