söndag 25 april 2010

Tonfisk a la Fabian och Christopher

Jag begav mig hem från Petter igen runt tio-tiden igår. Så nej, det blev inget vindrickande och dansande för min del. Istället bryggde jag en kanna te, värmde de sista chapati-bröden och började på en ny bok. Jag vaknade utvilad i tid imorse och har kunnat ta vara på det fina vädret hela förmiddagen. Och helt plötsligt låter jag som om jag vore 40 år äldre..

Min långdragna förkylning jag har gått och burit på i snart två veckor har varit bra de senaste dagarna. Så idag har jag smygstartat lite med löpningen igen. Jag hade tänkt att jag skulle vara med i Lundaloppet i år (ungefär som Helsingborgs springtime. Samma dag till och med!). Men de planerna gick i kras då jag har praktik den lördagen. Jag får springa rundan själv en dag istället!


Nu ska jag promenera hem till John där det är dags för filmkväll nr 2. Tror att filmen The Fall gäller ikväll.
Har precis lagat jag en pastasås som Fabian tipsade om när han var här på adventsfika i vintras. (Vilket minne jag ligger inne med va?) En tetra av Keldas citronsås värmes ihop med tonfisk, spenat och oliver ska enligt honom bli smarrigt. När jag vann Kelda-tävlingen för ett tag sen åkte därför en citronsås ner i kundkorgen.

Före och Efter

Och tack för tipset Fabian! Nu är jag inte superglad för färdigmat och såser i pappersförpackning, men ibland får man fuska litegrann. Såsen var klar på de sex minuter pastan kokade. Men Kelda, var fanns citronsmaken?
Jag hade i soltorkade tomater, strödde citronpeppar över och serverade grekiska oliver vid sidan om. Idag åt jag med bandpasta, imorgon värmer jag resten och kokar ris till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar