söndag 18 april 2010

Vilken soppa! Men bullarna blev iallafall bra..

Nu är jag riktigt less på att sitta här och plugga och istället riktigt sugen på kakor och umgänge! Vilken tur att jag snart ska till John och se film :)



Chokladbollarna blev fina. Så här på bild ser de lite ut som köttbullar!
Det här är en lite annorlunda variant än de vanliga chokladbollarna, kokosbollarna, nege.. Kalla de vad ni vill! De här innehåller kanel istället för kokos och heter rätt och slätt chokladbollar med kanel. Så det så!

Blanda 100 g smör, 5 dl havregryn, 3 dl socker, 4 msk kakao, 3 msk svalt kaffe, 1 tsk vaniljsocker och 2 tsk kanel till en jämn smet utan klumpar. Låt den stå i kylen en stund innan du formar lagom stora bollar som rullas i en blandning av socker och kanel.

Gott blir det! Resterna av förra veckans soppa gav mig dock lite dåliga vibbar. Smaken påminde mig om en liten köksincident som tvingade mig att ringa Susanna på momangen!
- Hej Susanna det är Sara. Skulle vi kunna ses en halvtimme senare ikväll? Jag har kört en blomkålssoppa i mixern och har kokande soppa över hela mig, kvällens klädval och hela köket. jag ska bara spola mig själv med iskallt vatten en stund, byta kläder och städa kökets alla vrår! Sen kan vi träffas. Hej då.



Mixern var visst lite väl full med en lite för varm soppa och med ett lock som inte riktigt satt som det skulle. Vilken soppa det blev av det! Men tack och lov har min brända hud läkt fint på bara en vecka.


1 kommentar: