söndag 18 april 2010

Premiär för Hamnkrogen i Helsingborg

Att vara förkyld och krasslig behöver inte betyda att jag inte kan ta på mig fina kläder och göra sig snygg för ge mig iväg för att träffa Sara!



En (suddig) bild hann jag knäppa innan batterierna i kameran tog slut. Typiskt! Men hon gillade i vilket fall sin present. Hon fyllde visserligen år i förra veckan men eftersom vi inte träffas så ofta passade jag på att ge henne den nu. Precis som jag gillar Sara att laga god mat, så presenten innehöll pasta från Italien i roliga former och färger och två olika sorters pastakrydda.


Mobilkameran kom till min räddning. Sara var nöjd med sin Cosmo och en drink som bartendern själv komponerade ihop. Jag körde på det som verkar ha blivit min standard på sistonde, ett glass rött!


Efter allt vårt kacklande har jag med min förkylning i princip tappat rösten. I och för sig behöver man inte prata så mycket när man ser på film. John har dragit ihop ett gäng från gamla gymnasieklassen och startat en filmklubb som har premiär ikväll (nu när hans soffa äntligen har blivit levererad). Tillsammans ska vi se på utvalda filmer regelbundet och ha det mysigt ihop. Ikväll bli det filmen Cinema Paradiso och bull- och kakknytis. Jag ska baka chokladbollar med kanel :)
Eller som Kenneth skrev när han försökte förklara att det inte längre var John som skulle stå för sconesbakande den här gången: Ta med vad du känner för. Jag tar nog med något billigt fettigt tilltugg och en flarra vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar